Deze website gebruikt cookies om de website te verbeteren en voor de chatfunctie. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten

Update

Gestroomlijnde interne communicatie

Tijdens mijn afstudeerperiode bij DplusM in Eindhoven heb ik mij bezig gehouden met de interne communicatie van een grote multinational. Nadat de externe communicatie en het bedrijfsverhaal was verzorgd, werd het tijd om kritisch naar de interne communicatie te kijken van deze multinational met meer dan 10 vestigingen wereldwijd.

Na een survey heb ik een Workshop Empathie georganiseerd met een aantal mensen van het bedrijf. Hier zijn onder andere een Empathy Map en een Customer Experience Audit ingevuld die tot nuttige inzichten hebben geleid.

Conclusie: Er werd zoveel gemaild dat het als storend werd ervaren. Ook werden dagelijks de zelfde mails gestuurd waar mensen om hetzelfde bestand vragen.

Met deze informatie zijn oplossingen bedacht om beter te kunnen communiceren en kennis te kunnen delen op een portaal. Uiteindelijk werd de oplossing in de vorm van een Intranet 2.0 gegoten.

Iedere pagina bestond uit twee hoofdonderdelen. Deze verdelen over twee tabbladen, leek een logische keuze. Maar uit verschillende usertests bleek dat de juiste tabbladen niet altijd gevonden werden. Daarna is er een ontwerp gekomen waarbij de onderdelen naast elkaar werden getoond. Na meerdere iteraties sloot het ontwerp perfect aan op de nieuwe huisstijl.

Het uiteindelijke interactieve prototype mag helaas niet gedeeld worden.