Coolblue BeterWeter // Concept/UX/AV/Prototype

Tijdens mijn minor Interface & User Experience Design heb ik in een groep van 3 een opdracht gedaan voor Coolblue. Het doel was om het specialisme uit de winkels ook online naar voren te laten komen. Met mijn rol als interaction designer heb ik verschillende prototypes gebouwd met InVision en Axure. Daarnaast heb ik ook het concept bedacht en de promovideo ontwikkeld.

Onderzoek

Het onderzoek begon in de Coolbluewinkel met sfeerproeven en kennis maken met het personeel. Daarna heeft er een workshop plaats gevonden met een aantal mensen van Coolblue.

cb
cb
cb

Het concept

Het concept de Bluebox is een een-op-een chat waar je live al je vragen kunt stellen aan de juiste specialist. Dit zal ook mensen die niet in de buurt wonen van een Coolblue winkel in aanraking brengen met de service en het specialisme van Coolblue.

cb
cb

Feedback

Na feedback van Coolblue zijn wij ons meer gaan richten op de oriëntatiefase van de aankoop. Daarnaast willen we meer mensen tegelijk van dienst kunnen zijn. De live video zal 80% van de standaard vragen beantwoorden, voor de overige 20% van de vragen is er een chat.

cb
cb

Wireframes

cb
cb

Meer aansluiten bij Coolblue

Coolblue is een uniek bedrijf dat bekend staat om zijn ludieke acties. Daarom is de naam veranderd van 'Wegwijsuur' naar 'BeterWeter' en hebben we het concept aangevuld met een wachtgame voordat de beterweter begint. De game is een pac-man variant volledig in Coolblue-stijl. Na de uitzending hebben we een popquiz toegevoegd om jezelf te bewijzen als beterweter en kortingen te winnen op de besproken producten.

cb
cb
cb

Beterweter Promo Video

Eindresultaat

cb

Klik hier om het prototype te bekijken

Terug naar portfolio